Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Wanneer je gaat verhuizen, ga je er in bijna 99% van de gevallen op vooruit. Toch kan verhuizen een verschrikkelijk stressvolle aangelegenheid zijn. Als je het moet combineren met een fulltime baan is het haast niet te doen. Met deze tips kun je toch zo snel mogelijk verhuizen!

Schakel hulp in

Allereerst is het tijdens jouw verhuizing ontzettend belangrijk dat je voldoende hulp inschakelt. Dat mag best wat kosten. Schakel bijvoorbeeld een ontruimingsdienst in en laat bijvoorbeeld je woning ontruimen Nijmegen of huur een verhuisbedrijf in. Wanneer je wat krapper zit in je budget, bijvoorbeeld omdat je een starter bent, is het een idee om een aanhanger of Boedelbak te huren en voldoende vrienden en familie (graag mét auto) in te schakelen die jou tijdens deze klus kunnen bijstaan. Op de dag van de verhuizing is het dan wel zo netjes als je jouw helpers van wat eten en drinken voorziet.

Een goede voorbereiding is het halve werk

Het klinkt misschien als een cliché, maar een goede voorbereiding is het halve werk. Zorg dus dat je voldoende dozen inslaat (voor een gemiddelde woning heb je echt al zo’n 30 dozen nodig). Twee weken op voorhand kun je langzaam beginnen met inpakken. Met een half uurtje per dag kom je al een heel eind en hoef je op de dag voor je verhuizing niet zo gigantisch te stressen. Zorg ook dat de hulp die je inschakelt ruim op tijd ingelicht is, zodat je niet een dag van tevoren nog mensen moet gaan regelen, dat gaat je simpelweg niet lukken. Label de verhuisdozen. Geef aan welke dozen breekbare spullen bevatten en in welke ruimte de dozen uitgepakt moeten worden. Jouw helpers kunnen de dozen dan direct naar de juiste ruimte tillen. Dat scheelt ontzettend veel gedoe.

Dit mag je niet vergeten

Tot slot is er een aantal dingen die je absoluut niet mag vergeten voor je verhuizing. Zo is het ontzettend belangrijk dat je je tijdig inschrijft bij je nieuwe gemeente en dat je een parkeerplek regelt in de buurt van je nieuwe huis (het kan best even duren voor je een vergunning hebt namelijk). Vanuit de gemeente wordt belangrijke correspondentie als belasting en dergelijke geregeld, maar ook je werk en eventuele abonnementen moeten op de hoogte gesteld worden van jouw nieuwe adres. Doe dat ruim op tijd om vervelende situaties te kunnen voorkomen.